INICI

La Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca s’ha adaptat ràpidament a les circumstàncies de l’Estat d’Alarma, i al Decret que dictava les mesures de serveis d’atenció directe. Els centres de Dia de Físics, els centres ocupacionals a Maó i Ciutadella romanen tancats, i l’activitat s’ha ajustat de manera eficient. Les vivendes s’han convertit en prestació de 24 hores de dilluns a diumenge, i els suports dels treballadors i treballadores -l’atenció sociosanitària- ofereix la cura de les noves necessitats. El personal, sensible al col·lectiu, ho fa possible.

Centres tancats amb clau, programes d’atenció primerenca, unitat de respir, infància i joventut ajornats, el personal amb discapacitat dels CEOs (centres especials d’ocupació) amb situació de risc per la seva salut, a casa, i al màxim possible dels departaments de serveis generals se’ls ha facilitat el teletreball.

El Social Càtering s’ha reorganitzat, ofereix els menús als serveis de Fundació i també a col·lectius amb necessitats especials, coordinats per les àrees de benestar social dels ajuntaments. Es serveixen diàriament 220.

Un equip d’11 persones, de les quals 8 tenen discapacitat, ofereixen els menús amb regularitat, adequats per a persones amb dietes especials (sense gluten, sense sal, persones diabètiques...). Aquest dispositiu, formats i uniformats adequadament d’acord amb les mesures necessàries de Prevenció de Riscos pel Coronavirus.

Des de la Direcció Tècnica i les Coordinacions s’ha intensificat el contacte amb les famílies en relació a les seves necessitats, per tal d’oferir el suport que fos necessari envers la cura dels usuaris i usuàries.

Per tot açò, els Presidents i Presidentes de les 13 entitats membres que conformem la Fundació, volem manifestar el nostre agraïment a tot el personal que es troba en primera línia i que continua vetllant per a la promoció de l’autonomia i la cura de les persones amb diversitat funcional. Agraïm la seva dedicació i entrega. La seva professionalitat i delicadesa és la millor recepta d’aquests moments.

Una menció també per la Direcció Tècnica de Fundació i per la Coordinació constant des de la Conselleria de Benestar Social i Família del Consell Insular de Menorca. Aquesta crisi sanitària, sobtada i sense precedents, obliga a preparar noves situacions dia a dia, d’hora en hora.

Des d’aquí, a tots i totes, volem fer-vos arribar el nostre aplaudiment més sincer.

DOWN MENORCA - Javier Blay

ASINPROS - Orestes Carreras

LLIGA REUMATOLÒGICA - Núria Adrián Serra

TEA - Mónica Llera

AFEM – Lina Salord

S’OLIVERA - Amaru Gaston

PARKINSON - Bruno Calafat

FUNDACIÓ TUTELAR - Sebastià Carreras

FUNDACIÓ CONVIVÈNCIA - Yolanda Sintes

CLUB VIDALVA – José Giménez

COORDINADORA PDM - Joan Riudavets

ESCLEROSI MÚLTIPLE - Isabel Garriga

ASSORME - Andrés Cardona

Imagen de A tots i totes, GRÀCIES!!

A tots i totes, GRÀCIES!!

Ens ajudes a donar SUPORT, ÀNIMS, ENERGIA i GRÀCIES a totes les persones treballadores que cada dia van a treballar per mantenir les activitats essencials i tenir les nostres necessitats bàsiques cobertes? Parlem del personal laboral del Social Catering-Centre Especial d´Ocupació, que diàriament preparen els menús que els i les conductores del servei de transport reparteixen a domicili; parlem del personal laboral que fa atenció directa, que atenen a casa a totes les persones que hi viuen; parlem de les persones que fan acompanyaments en cas de necessitat, parlem de qui, des de casa seva estan treballant en la millora dels serveis

Imagen de Col·laboració amb el Museu de Menorca

Col·laboració amb el Museu de Menorca

Des de l´Associació de Persones Sordes de Menorca, gràcies al Servei d´Atenció a Persones Sordes de la Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca, s´ha iniciat una col·laboració amb el Museu de Menorca