Menú inferior | entitats

AFEM

L´Associació de Familiars de Malalts Mentals de Menorca (AFEM) va ser constituïda el mes de març del 1992, amb l´objectiu de protegir els malalts residents a l´illa i fer tot el possible per garantir la defensa, la promoció i el desenvolupament dels seus drets. L´associació s´ocupa també de l´estudi de la seva situació i de l´assessorament dels seus familiars. Alhora, entre les finalitats d´AFEM hi ha també les de sensibilitzar les autoritats públiques, les diferents organitzacions socials i la societat en general vers la problemàtica i les necessitats de les persones amb malalties mentals, i promoure i col·laborar en la promoció de centres de recuperació, residències de mitja i llarga estada, pisos tutelars i assistits, creació de clubs d´oci, etc. AFEM pertany a la confederació FEAFES, a través de la Federació Balear. D´ençà la seva constitució, fa 18 anys, l´associació ha aconseguit diferents fites, com ara el protocol d´ingrés involuntari, la unitat de mitja estada de Ciutadella, l´obertura d´una planta de psiquiatria a l´Hospital Mateu Orfila, i també els pisos assistits i els centres de dia.

Al 2007 AFEM va entrar a formar part de la Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca (FPDM), cedint la gestió tècnica de vivendes, programes, activitats i serveis que gestionava.

Les activitats que realitza són: atenció domiciliaria (psicòloga); cursos i tallers per a famílies de malalts mentals; centre terapèutic “La Florida”; projecte d’agricultura ecològica; activitats conjuntes amb s’Olivera (dia de la salut mental, etc.) i sortides.

Dades de contacte:

Associació de Familiars de Malalts Mentals de Menorca (AFEM)

Avinguda Vives Llull, 146

07703 – Maó

Tel. 971 36 12 47

Presidenta: Carmen D’Amato - Tel: 620 023 209

Mail: asociacionafemmenorca@yahoo.es

Centre de contacte FPDM:

Avinguda Menorca, 27 Local 1

07703 - Maó

Tel. 871 59 07 00

Logo FUNDACIO Logo IRPF Logo GOIB Logo Cocemfe Logo Mnisiterio Sanidad Logo esclerosis múltiple Logo ONCE