FUNDACIÓ, UN SINCER APLAUDIMENT

La Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca s’ha adaptat ràpidament a les circumstàncies de l’Estat d’Alarma, i al Decret que dictava les mesures de serveis d’atenció directe. Els centres de Dia de Físics, els centres ocupacionals a Maó i Ciutadella romanen tancats, i l’activitat s’ha ajustat de manera eficient. Les vivendes s’han convertit en prestació de 24 hores de dilluns a diumenge, i els suports dels treballadors i treballadores -l’atenció sociosanitària- ofereix la cura de les noves necessitats. El personal, sensible al col·lectiu, ho fa possible.

Centres tancats amb clau, programes d’atenció primerenca, unitat de respir, infància i joventut ajornats, el personal amb discapacitat dels CEOs (centres especials d’ocupació) amb situació de risc per la seva salut, a casa, i al màxim possible dels departaments de serveis generals se’ls ha facilitat el teletreball.

El Social Càtering s’ha reorganitzat, ofereix els menús als serveis de Fundació i també a col·lectius amb necessitats especials, coordinats per les àrees de benestar social dels ajuntaments. Es serveixen diàriament 220.

Un equip d’11 persones, de les quals 8 tenen discapacitat, ofereixen els menús amb regularitat, adequats per a persones amb dietes especials (sense gluten, sense sal, persones diabètiques...). Aquest dispositiu, formats i uniformats adequadament d’acord amb les mesures necessàries de Prevenció de Riscos pel Coronavirus.

Des de la Direcció Tècnica i les Coordinacions s’ha intensificat el contacte amb les famílies en relació a les seves necessitats, per tal d’oferir el suport que fos necessari envers la cura dels usuaris i usuàries.

Per tot açò, els Presidents i Presidentes de les 13 entitats membres que conformem la Fundació, volem manifestar el nostre agraïment a tot el personal que es troba en primera línia i que continua vetllant per a la promoció de l’autonomia i la cura de les persones amb diversitat funcional. Agraïm la seva dedicació i entrega. La seva professionalitat i delicadesa és la millor recepta d’aquests moments.

Una menció també per la Direcció Tècnica de Fundació i per la Coordinació constant des de la Conselleria de Benestar Social i Família del Consell Insular de Menorca. Aquesta crisi sanitària, sobtada i sense precedents, obliga a preparar noves situacions dia a dia, d’hora en hora.

Des d’aquí, a tots i totes, volem fer-vos arribar el nostre aplaudiment més sincer.

DOWN MENORCA - Javier Blay

ASINPROS - Orestes Carreras